Wycieczka do Karpacza i Wrocławia

Poznanie walorów krajobrazowych Karkonoszy było celem wycieczki szkolnej, w której brali udział głównie uczniowie klasy VI i VIII. Towarzyszyło im dwóch kolegów z klasy VII i V.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od podróży autokarem do Karpacza. Po dotarciu na miejsce zakwaterowaliśmy się w pensjonacie i wyruszyliśmy na długi spacer po mieście położonym u stóp Śnieżki.

Dzień drugi, był ogromnym wyzwaniem, ponieważ  naszym celem było zdobycie najwyższego szczytu Karkonoszy, którym jest Śnieżka. Nie było to łatwe zadanie, gdyż trasa była długa i wyczerpująca. Jednak pod czujnym okiem pani przewodnik, dotarliśmy na samą górę, skąd mogliśmy podziwiać piękne widoki. W drodze powrotnej zwiedziliśmy także Świątynie Wang.  Jest to drewniany, ewangelicki kościół parafialny w Karpaczu, przeniesiony w 1842 z miejscowości Vang w Norwegii. Konstrukcja kościoła wykonana jest bez użycia gwoździ. Wnętrze świątyni ozdobione jest oryginalnymi zdobieniami i rzeźbami.

Dzień trzeci pomimo deszczowej aury, był dla wszystkich bardzo udany. Najpierw udaliśmy się do Szklarskiej Poręby skąd wyruszyliśmy do Wodospadów Szklarki i Kamieńczyka- dwóch najwyżej położonych wodospadów wchodzących w skład Karkonoskiego Parku Narodowego. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Ziemi JUNA- muzeum minerałów i kamieni szlachetnych. Dzień zakończyliśmy wizytą w Żelaznym Tyglu Walońskim. Jest to osada poszukiwaczy skarbów, gdzie mogliśmy zobaczyć wiernie odtworzone urządzenia górniczo-hutnicze, poznać historię średniowiecznych poszukiwaczy skarbów oraz wcielić się w pracującego Walończyka.

Dzień czwarty przyniósł nam wiele wrażeń. Najpierw wjechaliśmy kolejką linową na Szrenicę, skąd udaliśmy się na Śnieżne Kotły oraz do Źródła Łaby leżącego na wysokości 1386m n.p.m. Następie również zjechaliśmy kolejką ze Szrenicy co było dla wszystkich ogromną frajdą.

Piątego dnia nasza przygoda z Karkonoszami dobiegła końca. W drodze powrotnej postanowiliśmy zatrzymać się w przepięknym Wrocławiu, gdzie odwiedziliśmy słynne ZOO wrocławskie. Mieszczące się tam afrykarium wprawiło wszystkich w ogromny zachwyt.